Jeg er født i Odense i 1985. Min musikalske baggrund er accordeon, som jeg begyndte at spille som 6-årig, og sang fra en tidlig alder – hjemme, i kor og senere med solo-undervisning.
Jeg er uddannet kandidat i komposition fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium i 2013.
Musik
Tilfældighed og kontrol
I en serie af stykker, hvori musikere modtager instruktioner via iPods sat på shuffle, arbejder jeg med spændingen mellem tilfældighed og kontrol. Der er en meget høj grad af kontrol i, at musikerne får instruktionerne direkte ind i øret med komponistens stemme. Samtidig afgiver jeg som komponist en væsentlig del kontrol, når stykkets form gøres tilfældig gennem iPod’ens shuffle-funktion. Det klanglige rum er gjort fysisk i opdelingen af det sceniske rum, og musikerne påvirker hinanden enten direkte eller indirekte i fysiske og klanglige tilfældige møder.
Video/audio fra Square #1, Square #2 og Circle #3 findes her.
Det næsten unisone
Når to stemmer er næsten unisone, opstår en friktion, og en masse små rum åbner sig, hvori der kan findes meget flerstemmighed og fler-klange. I endeløse melodier, tilsyneladende uden retning, forsøger jeg at drage øret længere ind i tonen og høre alle de små klanglige forskelle, jeg selv er så optaget af.
Det næsten unisone kan findes i flere af mine stykker, fx Imperfect Unison, ”den afklippede natsværmervinges forgængelighed”, Fragmented obstructions og Song I used to sing to the machines.
En visuel udgave ses i Feedback Etude #2 og findes her.