Søg i
komponistbasen

Fødselsår

Dødsår

Genre/kunstform

Profil
Af: Eirik Moland

Liv og musik

Eirik Moland er født i Saltdal i Nord-Norge (1959)

Allerede fra barnsben blev indfaldsvinklen til musikken en harmonika, som Eirik fik i hænderne via sin far, og fra teenageårene accordeon. En rig musiceren i de unge år – ikke mindst med baggrund i den norske folkemusik - førte senere til studier i komposition ved Norges Musikkhøgskole.

Eirik Moland bor i dag i Danmark. Han er medlem af Dansk Komponist Forening og komponistgruppen ”Snow Mask”.

Han har skrevet værker for mange og helt forskellige besætninger, for vokal og for blandede besætninger. Ofte indgår accordeonen som instrument og lejlighedsvist den elektroakustiske musik.

Tro mod sine rødder er Eiriks musik præget af folkemusikken og af elementer fra rock og jazz, der i en blanding med den nye kompositionsmusiks eksperimenter og redskaber skaber en meget personlig tone, hvor det fortællende, humoren og de store følelser er på spil, fra det stilfærdigt smukke til det voldsomme og den rene 'galskab', som Eirik selv udtrykker det.

Eirik Moland har gennem årene modtaget mange bestillinger og har været opført i Danmark, Norge, Sverige, Island, Østrig, Tyskland, Irland, Frankrig og Slovenien, af bl.a. Bodø Sinfonietta (Norge), Snow Mask Trio (DK), Fleurs de Saison (DK), Wärme-kvartetten (DK), Trio Primavera (DK), Corona Guitar Kvartet (DK), Passepartout Duo (Italien/USA), musikere fra det irske ensemble ”Concorde”, Vokal Nord (Norge), Melisma Saxophone Quartet (Spanien/Holland/Schweiz/Danmark).

Eirik Moland er repræsenteret med to værker; ”Space Spirit Journey” og ”No Comments – Downlights and Highligts” på cd udgivelsen ”Tabula” (2018) med ny nordisk orgelmusik med den norske organist Bjørn Andor Drage.

Eirik er også repræsenteret med to værker; ”Musikk til et Jubileum” (1988) og ”Another Comment from the unknown Universe” (2018) på cd udgivelsen ”Kardiogram” (2019) med samtidsmusik for trompet og orgel med Ingrid Eliassen (NO) på trompet og Bjørn Andor Drage på orgel.

Værkliste

Eirik Moland – Værkliste (2022)

 

”3 Fantasier for fløyte-solo”  (1978-80  /  revideret 2009)  7 m. 40 s.

 (fl)

 

”Fire korte stykker for akkordeon solo”  (1980)  4 m.

 (acc)

  Udgivet hos Frost Noter a/s (1988) – Oslo / Norge

 

”Trio for fløyte, alt-saksofon og akkordeon”  (1982)  7 m.

 (fl, sax (a), acc)

 

”Natt i furutoppen II ” / ”Fantasi for stålstrengegitar, cembalo, akkordeon, klarinett & bassklarinett”

 (1983)  10 m. 30 s.

 (cl, cl(b), gtr, cemb, acc)

 

”For fløyte, fiolin, cello & akkordeon”  (1984-85)  7 m. 45 s.

 (fl, vin, vcl, acc)

 

”Prelude og Dans”  for orgel  (1982-86)  5 m.

 (org)

 

”Sechs Weihnachtsminiaturen und Bullibullski”  for fløjte og bratsch  (1987)  2 m. 10 s.

 (fl, vla )

 

”Konrad Tommelfinger” / ”Some Nightmaremusic”  for Baryton og orkester  (1985-88)

 6 m.   Tekst af Dr. Heinrich Hoffmann, til norsk ved Sofie Voss.

 (voice (Bar), orch: 1(1)-1-1(1)-1 0-0-2-0 timp perc: 3 str)

 

”PIP” for to akkordeon og saksofonkvartett  (1987 / revideret 1998)  13 m. 15 s.

 ( 1: Prelude  2: Interlude  3: Blow-Out Postlude)

 (2 acc, 4 sax (SATBar) )

 

”Musikk til et Jubileum” for trompet og orgel  (1988)  10 m.

 ( 1: Toccata  2: Lento ed Doloroso  3: Interludium  4: Scherzando  5: Toccata ed Finale)

 (tpt, org)

 

”Et Fjellsavn” for klarinett, valthorn, tuba, synthesizer, munnharper ( på dansk jødeharper)

  og triangel  (1990)  8 m.

 ( 1: til Edvard / Allegro Scherzando con attacca al Allegro

   2: til Igor / Dal attacca al Allegro ed sequentia Vivace ed poi Finale)

 (cl, hn, tu, triangle, 2 jew´s harp, synth)

 

”Inside Clouds” for cellokvartett eller celloensemble  (1990)  19 m.

 ( 1: Inside  2: Greet  3: Strawisidance  4: Inside Greet  5: ”Don´t disturb!”  6: Mood)

 (4 vcl)

 

”Musikk for Piano”  (1991)  Fra 8 m. og op.

 (pf)

 

”Musica per Organo ed Organista piu´ Assistenti” for orgel, organist og assistenter

 (1992)  15 m.

 ( 1: Andante  2: Secondo Movimento  3: Furioso ed Scherzando)

 (org)

 

”Variasjoner” for trompet, tuba og synthesizer  (1992)  Fra 7 m. og op.

 (tpt, tu, synth)

 

”Once Again! ” for trombone og orgel  (1992)  16 m.

 ( 1: Once  2: Another One  3: Again)

 (tbn, org)

 

”Fredagskvintett” for messingkvintett  (1995)  13 m.

 ( 1:”Tidlig morgen”  2: ”Senere”  3:” Ettermiddagstango” med polshale  4: ”Kveldspop”  5: ”Til ro”)

 (2 tpt, hn, tbn, tu)

 

”- Jeg ser - ...her er så underligt... ” for sopran, fløyte, akkordeon & cello  (1996)

 11 m. 30 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1893)

 (voice (S), fl, vcl, acc)

 

”Drive” for trombone, tuba og orgel  (1997)  7 m. 10 s.

 (tbn, tu, org)

 

”Rapid Eye Movements Movie” for clarinet, cello & piano  (1998 – rev. 2008)   6 m.

 (cl, vcl, pf)

 

”Thirdland” for narrator and chamber orchestra  (2001)  10 m.

 Tekst af Svein Moland  (2001)

 (voice (Male), orch: 1(1)-1-1-1  1-1-1-0 timp perc, pf, str)

 

”Orkan” for sopran og guitar  (2003)  4 m.   Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1893)

 ( voice (S), gtr)

 

”The Copywriter” for klarinet og cello, eller for violin og cello, eller for bratsch og cello

 (2008)  3 m. 30 s.

 (cl, vcl ,  or vln, vcl,  or vla, vcl)

 

”Die Zwanzig Jahrzeiten” for sopran og accordeon  (juli 2009)   4 m. 15 s.

 Tekst af Dina Flyvbjerg og Eirik Moland  (februar 2008)

 (voice (S), acc)

 

”Wasser” for sopran og accordeon  (juli 2009)   3 m.

 Tekst af Dina Flyvbjerg og Eirik Moland  (juli 2009)

 (voice (S), acc)

 

”Snart jul” for en masse klaverer og keyboards  (okt. 2009)   4 m.

 (3-6 pf, 3 keyb.)

 

”Move the groove, groove the Movie” for en masse klaverer og keyboards

 (okt. 2009)   4 m. 45 s.

 (3-6 pf, 2 keyb.)

 

”Den Hjertensgode klodsede Nisse” for en masse klaverer og keyboards (okt. 2009)   4 m.

 Tekst af Eirik Moland

 (4-8 pf, 3 keyb.)

 

”The real story about everything” for sopran og keyboards (okt. 2009)   5 m. 30 s.

 Tekst af Vagn Lundbye  (1977)

 (voice (S), 2 keyb.)

 

”The real story about everything” findes også i en udgave for to-stemmigt pigekor (SA)

  med keyb./synth og perc. og en udgave for blandet kor (SATB) med keyb/synth og perc.

 

”Impromptu für the Winter”   elektroakustisk   (febr. 2010)   5 m. 30 s.

 (electronics)

 

”Hymne”   for mezzo-sopran, fløjte, guitar og marimba / percussion (klokkespil, crotales, tam-tam)

 (maj. 2010)   10 m.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1893)

 (voice(MS), fl, gtr, mar, glock, crot, tam-tam)

 

”Høvleren”   for sopran, klaver og percussion (triangel, lilletromme, stor gulvtom)

 (okt. 2010)   2 m. 20 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 (voice(S), pf, triangle, snaredr, deep-tom)

 

”Høvleren” findes også i en udgave for mezzo-sopran, fløjte, guitar og percussion

 (triangel, lilletromme, stor gulvtom)

 (voice(MS), fl, gtr, triangle, snaredr, deep-tom)

 

”Impromptu für the Waltz”   elektroakustisk   (nov. 2010)   3 m. 30 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 (electronics)

 

”Impromptu für the Fish”   elektroakustisk   (marts 2011)   10 m.

 (electronics)

 

”Speilet”   for mezzo-sopran, fløjte, guitar og marimba  (apr. 2011)   1 m. 50 s

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 (voice(MS), fl, gtr, mar.)

 

”Salme”   for mezzo-sopran, fløjte, guitar og percussion (triangel, tam-tam)

 (apr. 2011)   2 m. 35 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 (voice(MS), fl, gtr, triangle, tam-tam)

 

”Up You Go! - Noch Einmal!”  for violin og basklarinet /eb-klarinet, og elektronik   

 (juni 2011)   16 m. 15 s.

 (vin, cl(b), cl(eb), electronics)

 

”Fantasy to Fantasy”  for alt-saxofon  (sept. 2011)  9 m.

 (sax(A) )

 

”Fantasy Fanfare for Flying Flowers”  for to trompeter og trombone eller to klarinetter og klaver

 (sept. 2011)   2 m. 35 s.

 (2 tpt, tbn,  - 2 cl., pf)

 

”Spaceflight for Humankind”  for accordeon  (okt. 2011)   7 m.

 (acc)

 

”Ode” (”Remembrance”)  for fløjte, basklarinet og trombone   (okt. 2011)   5 m. 50 s.

 (fl, cl(b), tbn)

 

”Forårs-kvad” for pigekor eller blandet kor (apr. 2012)   3 m.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (maj 2011)

 (SSAA) (SATB)

 

”Delirious Ironicus et Pacem”  for fløjte, bratsch og accordeon   (juni 2012)   7 m. 30 s.

 (fl, vla , acc)

 

”Impromptu für the Sommer”   elektroakustisk   (juli 2012)   8 m. 35 s.

 (electronics)

 

”Care and Thoughts”  for fløjte solo   (sept. 2012)  7 m. 45 s.

 ( 1: First Thought  2: Second Thought  3: Third Thought  4: Fourth Thought and Care)

 (fl)

 

”Nightdreams and Lovesong” for sopran, klarinet, baryton saxofon, klaver, el.klaver / synthesizer

 og kontrabas  (sept. 2012)   6 m.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (jan. 2011)

 (voice (S), cl, sax(b), pf, pf(el), synth, cb)

 

”Three mental Happenings”  for bratsch og accordeon   (okt. 2012)   7 m. 30 s.

 ( 1: Almost Impossible  2: Impossible Answer  3: Mental Passion – Awake and Sleep)

 (vla , acc)

 

”My comment to human ravages”   elektroakustisk   (nov. 2012)   5 m.

 Tekst af Eirik Moland

 (electronics)

 

”Syn”   elektroakustisk   (apr. 2013)   6 m.  25 s.

 (electronics)

 

”Dikt”  for obo solo    (juni 2013)  6 m. 30 s.

 ( 1: Sorg  2: Se  3: Forsoning)

 (ob.)

 

”Ballet for the complexity in the art of Love”  for 2 fløjter, guitar, accordeon, bratsch og cello

 (juli – aug. 2013)   9 m.

 (fl(2), gtr, acc, vla, vcl)

Orkesterversion fra 2022 med undertitel ”Turtle Doves at the top of the World's roof”

 (223(bcl)3(cbn) / 3231 / timp.2perc / hp / str )

 

”Highlights from Channel to Channel”   elektroakustisk   (okt. 2013)   5 m. 5 s.

 (electronics)

 

”Times and Dreams”  for barok lut    (nov. 2013)  7 m. 45 s.

 ( 1: Freedom  2: Wind and Stars  3: Times and Nature)

 (bl)

 

”Words from Somewhere”  for sopran og elektronik    (apr. - juni 2014)   11 m.

 Tekst af Eirik Moland

 (voice (S), electronics)     (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Livet begynder” for sopran, klarinet, cello og klaver    (juli – aug. 2014)   7 m. 30 s.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (2003 og 2010)

 (voice (S), cl, vcl, pf)

 

”The Table and the Chair and the Other Ones”   for mezzo-sopran, fløjte og guitar

 (aug. 2014)   6 m. 20 s.

 Tekst af Edward Lear  (1812-1888)

 (voice (MS), fl, gtr.)

 

”Interlude for the First Middletime ”  elektroakustisk    (okt. 2014)   2 m.

 Tekst af Eirik Moland

 (electronics)

 

”From Grief to Rest”  for fløjte, bratsch og accordeon   (marts 2015)   11 m. 15 s.

 (fl, vla , acc)

 

”Wake up – Power Peace - Understanding”  for ensemble   (marts 2015)   7 m. 30 s.

 (fl(2), cl, 2 sax (AT) , 2 acc, 2 pf, keyb, 2 el.b, perc, mar.)

 

”Space Spirit Journey” for orgel    (maj 2015)  13 m. 45 s.     (til Bjørn Andor Drage)

 ( 1: Inner struggle  2: Forward  3: Solitude 4: Journey home)

 (org)

 

”Silent Prelude for Inner Sight”  for fløjte, guitar og cello   (juli 2015)   2 m.

 (fl, gtr, vcl)    (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Funny Bunny” for 3 sopraner, klarinet og bas-tromme    (sept. 2015)   5 m.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (aug. 2015)

 (3 voices (S), cl, gran cassa)

 

”World thoughts”  for accordeon  (okt. 2015)   11 m. 20 s.

 (acc)

 

”Homage to Sigbjørn Obstfelder”  for vibrafon / percussion, guitar og accordeon

 (marts 2016)   14 m. 20 s.

 (vib/perc, gtr, acc)

 

”Postlude for the night's peace – a prayer”  for fløjte, guitar og cello   (maj 2016)   4 m. 30 s.

 (fl, gtr, vcl)    (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Contacts from Galaxies”  for guitar kvartet   (juni 2016)   9 m. 50 s.     (til Corona Guitar Kvartet)

 Tekst af Eirik Moland

 ( 1: Curious visitours  2: Visitor's movements  3: Visitor's talk  4:  Visitor's lullaby)

 (4 gtr)    (Værket er støttet af Dansk Komponistforening og Kodas Kulturelle Midler)

 

”Kontraster for Sopran & Percussion” (2011 / 2016)   9 m. 35 s.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (aug. 2009 / 2016)

 ( 1: Sjælen  2: Hammastikku rytmi  3: Kærlighedssang)

 (voice (S), toothpick box, cymb, triangle, tam-tam, gran cassa, dr.set, glock)

 

”Kan speilet tale?”   for 2 sopraner, tenor & ensemble  (jan. 2017)   5 m. 20 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 (3 voices (2ST), a.rec, 3 tpt, pf, gtr, 2 acc)    (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Impromtu für the accordion”  (apr. - maj 2017)   9 m. 30 s.

 ( 1: ImpOne  2: ImpTwo  3: ImpThree  4: ImpFour  5: ImpFive)

 (acc)    (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Vakna, det är höst”  for tværfløjte, 2 violiner, guitar og klaver   (juni 2017)   6 m. 20 s.

 (fl, 2 vin, gtr, pf)

 

”To små sange til mangfoldigheden”  for sopran, violin, guitar og klaver   (juli 2017)   5 m. 15 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 ( 1: Isens roser  2: Regn)

 (voice (S), vin, gtr, pf)

 

”Creation Sighs”  for vokal, vibrafon / percussion (stor gulvtom,  træblok, crash bækken) og klaver

 (juli – aug. 2017)   15 m. 15 s.

 (til Passepartout Duo)

 Tekst: ”Al Skabningen sukker” af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 Oversat til engelsk af Nanna Louise Krogh

 ( 1: Creation suffers  2: Love – Longing  3: In shimmering shaft of light!)

 (voc, vib, deep-tom, wood block, crash cymbal, pf)

 (Værket er støttet af Dansk Komponistforening og Kodas Kulturelle Midler)

 

”Vakna! Det är livet!” for blandet kor og piano eller blandet kor og violin, mandolin, guitar,  

 accordeon, percussion og elbas. (marts 2018)   11 m. 45 s.

 Tekst af Edith Södergran (1892 – 1923),  Eirik Moland

 (SATB, pf)  (SATB, vin, mand, gtr, acc, perc, eb.)

 (Værket er støttet af Statens Kunstfond og Kodas Kultur / Dansk Komponistforening)

 

”No Comments – Downlights and Highlights” (To Cosmos without Comments – Almost a toccata)

 for orgel og lydfil   (maj 2018)  6 m.

 (org, soundfile)

 

”Taste of Life's Happiness”  for cello og klaver   ( juni 2018)   8 m. 20 s.

 (vcl, pf)

 

”Taste of Life's Roundabout”  for fløjte, guitar og cello   ( 2015 - 2018)   15 m.

 (til Trio Primavera)

 ( 1: Silent Prelude for Inner Sight 2: Taste of Life's Happiness 3: Postlude for the night's peace – a prayer)

 (fl, gtr, vcl)    (Værket er støttet af Statens Kunstfond)

 

”Valo! - Elämä!”  for saxofon   ( juli 2018)   8 m. 45 s.

 ( 1: Kova polkka 2: Levätä 3: Kovempi polkka 4: Valistus 5: Ymmärrys 6: Jännitys)

 (sax(A-S) )   (Værket blev bestilt af  ”OpenDays Festival” 2018)

 

”Sorgens fugl har berre eitt skot”   for alt og klaver eller sopran og klaver  (sept. - okt. 2018)   5 m.

 Tekst af Mons Kristian Ravnanger

 (A, pf  -  S, pf)

 

”Another comment from the unknown universe” for trompet, orgel og lydfil

 (oktober - november 2018)  8 m. 10 s.

 (tpt, org, soundfile)

 

”Reopened lifes”  for guitar   ( april 2019)   9 m. 45 s.

 ( 1: Within inside 2: Dreamers night dance 3: Dreamers wake up! 4: Peace within Love)

 ( gtr )

 

”Overblikk” for fløytesolo   (juli 2019)   10 m.

 ( 1: Luft 2: Jord 3: Ildvann 4: Epilog - forståelse)

 (picc, fl)   (Værket blev bestilt af ”OpenDays Festival” 2019)

 

”Duetløsningsduo” for klarinetter   (juli 2019)   1 m. 45 s.

 (2 cl)

 

”Together on and off” for alt-saxofon, 2 accordeon og cello   (juli 2019)   4 m. 30 s.

 (sax(A), 2 acc, vlc)

 

”Nice!” for saxofonkvartet  (aug. 2019)  12 m.

 ( 1: Done before! 2: The second start 3: The third reflection 4: Reflection's interlude 5: Noise and nice!)

 (4 sax (SATBar) )  ( Værket er komponeret til Melisma Saxophone Quartet)

 

”Short orbit” for accordeon og klaver  (sept. 2019)   4 m.

 ( 1: Orbit one 2: Orbit two 3: Orbit three)

 (acc, pf)

 

”Overal tijden” for cembalo  (april - maj 2020)   10 m. 15 s.

 ( 1: Leven 2: Tijden 3: Inspiratie)

 (cemb)

 (Værket blev bestilt af foreningen ”Ny Musik” af Niels Chr. Rasmussen,

  og er komponeret til Lars Colding Wolf)

 

”Snapshots from Peace” for klarinet, basklarinet, fagot, trombone, vibrafon, klaver, violin og cello.  (juni 2020)   4 m. 45 s.

 (cl, cl(b), bs, tbn, vib, pf, vin, vcl)

 (Værket blev bestilt af ”OpenDays Festival” 2020)

 

”When will you ever, Peace....” for baryton, dyb gulvtom, fløjte, trompet, eufonium og trombone.  (juli 2020)   4 m. 30 s.

 Tekst af Gerard Manley Hopkins  (1844-1889)

 (voice (Bar), perc, fl, tpt, euph, tbn)

 (Værket blev bestilt af ”OpenDays Festival” 2020)

 

”Souls repairings” for trompet og lydfiler  (august - september 2020)  10 m. 15 s.

 (tpt, soundfiles)  (Værket er komponeret til Ingrid Eliassen)

 

”Who knows....Universe....”  for valthorn og guitar ( 2021)   8 m. 50 s.

 ( 1: Arriving 2: Contact 3: Short Quest 4: Leaving platform Earth)

 ( hn, gtr )

 (Værket blev bestilt af ”OpenDays Festival” 2020, og er komponeret til Erik Sandberg og Mats Lindblad)

Værket findes også i udgaver for valthorn og klaver, cello og guitar, cello og klaver.

 

”Voi kuinka rakastin minä” for blandet kor (2021)   3 m. 10 s.

 Tekst: trad. fra Finland

 (SATB)

 

”Den väntande själen” for blandet kor (2021)   3 m.

 Tekst af Edith Södergran (1892 – 1923)

 (SATB)

 

”Blåtime med Nordskær” for violin, guitar, accordeon og 5-str. båndløs bas-guitar

 (juli 2021)   5 m. 10 s.

 ( 1: Morgenen 2: Polska for to 3: Drøm)

 (vin, gtr, acc, elb )

 

”Full og fin” for mandskor (10 juli 2021)   20 s.

 Tekst af Eirik Moland

 (TTBB)

 

”Når lysten den kaller” for mandskor (10 juli 2021)   20 s.

 Tekst af Eirik Moland

 (TTBB)

 

”Pannekaker” for mandskor (27 august 2021)   20 s.

 Tekst af Eirik Moland

 (TTBB)

 

”Mangfoldighed”   elektroakustisk   (nov. 2021)   4 m. 35 s.

 Tekst af Dina Flyvbjerg (2021)

 (electronics)

 

”Kan speilet danse?” for baryton, dyb gulvtom, fløjte, bas trombone og klaver / synthesizer

 (februar 2022) 10 m. 40 s.

 Tekst af Sigbjørn Obstfelder  (1866-1900)

 ( voice (Bar), perc, fl, b.tbn, pf / synth.) (Værket er komponeret til det norske ensemble Orpheus)

 

”Til fots genom solsystemen” for sopran og guitar  (maj 2022)  5 m. 10 s.

 Tekst af Edith Södergran  (1892 - 1923)

 ( voice (S), gtr) (Værket er komponeret til Suvi Väyrynen og Yvonne Zehner)

 

”Impromptus everywhere”  for tuba ( juni 2022)   7 m. 30 s.

 ( 1: One of course 2: Two not one 3: Three not two 4: Four not one or three 5: Five tears 6: Only six

   7: Not at all Finale 8: Finale at last)

 ( tu )

 (Værket blev bestilt af ”OpenDays Festival” 2022, og er komponeret til Mattias Joansson)

 

”Souls inside the Arctic Winter” for cello og orkester (2023)   5 m.

 (223(bcl)3(cbn) / 3231 / timp.2perc / hp / vc / str )

 

”Do not whistle to the northern lights!” for orkester ( februar 2023)   5 m. 30 s.

 (2(1pic)23(bcl)3(cbn) / 3231 / timp.2perc / hp / str )

 

”Den Signede Dag” for blandet kor (2023)   4 m. 10 s.

 Tekst af Nikolai Frederik Severin Grundtvig (1783 - 1872)

 (SATB)

 (Jeg komponerede melodien ”Den Signede Dag” i 1996 til forestillingen ”Peders Håb”.

  Denne version for 4-stemmigt kor lavet jeg i Marts 2023)

 

I tillæg til disse kompositioner har jeg også komponeret musik til teaterforestillingen ”Peder´s Håb (1996), dukketeaterforestillingen ”Klods Hans” (2001), komponeret folkemusik, rockmusik, musik til undervisningsbrug og synth/computermusik til lysbilleder etc.

Diskografi

Eirik Moland er repræsenteret med to værker; ”Space Spirit Journey” og ”No Comments – Downlights and Highligts” på cd udgivelsen ”Tabula” (Euridice 2018) med ny nordisk orgelmusik med den norske organist Bjørn Andor Drage.

Eirik Moland
Foto: Janne Haslund

Eirik Moland

Født:

1959

Kontakt:

Adresse:

Skagensvej 9B
9800 Hjørring

Telefon:

50 71 76 80

Email:

Links:

Uddannelse:

Studier i komposition ved Norges Musikkhøgskole

Øvrige beskæftigelser:

Underviser på Hjørring Musiske Skole i accordeon/harmonika og sammenspil.
Medlem af komponistgruppen ”Snow Mask”

Profil oprettet:

3. juli 2013
Kontakt

Dansk
Komponist
Forening

Lautrupsgade 9, 5.sal
DK 2100 København Ø

Telefon (45) 33 13 54 05

dkf@komponistforeningen.dk

Send meddelelse
Find på kort

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Betingelser for DKF nyhedsbrev

Betingelser og vilkår

Læs følgende vilkår og betingelser omhyggeligt, før du tilmelder dig DKFs nyhedsbrev. Såfremt du ikke kan acceptere nedenstående vilkår og betingelser, skal du ikke tilmelde dig DKFs nyhedsbrev.

www.komponistforeningen.dk

Dette website ejes og drives af Dansk Komponist Forening, som er en dansk registreret virksomhed underlagt dansk lovgivning.

Email

Som modtager af DKFs nyhedsbrev modtager du månedeligt et gratis nyhedsbrev i HTML-format.