Jeg blev født i en meget tidlig alder, og allerede fra barnsben af forsøgte jeg at overdøve min mors musikundervisning ved at spille kraftigere end hendes sangelever kunne synge.
I takt med at jeg lærte musikkens byggesten at kende, begyndte jeg også at skrive musik - som altid lød påfaldende meget som det stykke jeg var i gang med at øve mig på på daværende tidspunkt.
Allerede på et normalt tidspunkt i min karriere opnåede jeg dog moderat succes, og har sidenhen levet af at dirigere, komponere og arrangere musik til et væld af forskellige sammenhænge, fra de mindste ensembler til de største operaer.
Undervejs har jeg suget inspiration og visdom af døde såvel som levende komponister (Ravel, Prokofiev, Haydn, Schubert, Wagner, Bartok, Webern, Adés, Nørgård, Ruders, Sørensen), men er selv for begrænset i mit talent til at kunne holde mig til én bestemt udtryksform.
Min egen musik lyder derfor aldrig rigtig på samme måde - endsige lige sådan som jeg havde tænkt det.
Den lyder nok snarere som et gennemgnasket kludetæppe af de inspirationskilder jeg omgiver mig med - gerne presset igennem en eller anden form for filter.