Søg i
komponistbasen

Fødselsår

Dødsår

Genre/kunstform

Profil

Liv og værker

Thomas Lester har studeret komposition på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og færdiggjorde i 1997 diplomeksamen som filmkomponist fra Berkley College of Music i Boston, USA. Herefter har Thomas Lester naturligt nok primært komponeret musik til filmmediet: kortfilm, spillefilm, dokumentarprogrammer og reklamer.

I samarbejde med to ingeniører har han i løbet af 1999 - 2000 udviklet et "Picture Cueing Device" - et redskab, som ved hjælp af visuelle tegn på en monitor, hjælper en dirigent til at synkronisere et orkester under musikoptagelser til en film. Produktet har vakt stor opmærksomhed i Hollywood og England og er solgt til en række kendte komponister i udlandet.
Thomas Lester har arbejdet med en mængde komponister som music editor (komponistens højre hånd) på større produktioner hvor der bruges symfoniorkester. I det arbejde har han forberedt visuel cuing så dirigenterne kan slippe for høretelefoner og klik.

Øvrigt materiale

Hør musik af Thomas Lester her

Thomas Lester

Thomas Lester

Født:

1966

Links:

Uddannelse:

Studier i komposition og filmmusik.

Øvrige beskæftigelser:

Stoppede sin professionelle karriere som komponist I 2004 og har siden arbejdet med forskellige former for terapi og coaching.

Profil oprettet:

30. juni 2011
Kontakt

Dansk
Komponist
Forening

Lautrupsgade 9, 5.sal
DK 2100 København Ø

Telefon (45) 33 13 54 05

dkf@komponistforeningen.dk

Send meddelelse
Find på kort

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Betingelser for DKF nyhedsbrev

Betingelser og vilkår

Læs følgende vilkår og betingelser omhyggeligt, før du tilmelder dig DKFs nyhedsbrev. Såfremt du ikke kan acceptere nedenstående vilkår og betingelser, skal du ikke tilmelde dig DKFs nyhedsbrev.

www.komponistforeningen.dk

Dette website ejes og drives af Dansk Komponist Forening, som er en dansk registreret virksomhed underlagt dansk lovgivning.

Email

Som modtager af DKFs nyhedsbrev modtager du månedeligt et gratis nyhedsbrev i HTML-format.